0727085899 | contact@magazingpl.ro

INJECTIE DIRECTA

Instalatiile GPL ZAVOLI ITALIA pentru motoarele cu injectie directa (FSI, TSI, TFSI, GDI) reprezinta o solutie eficienta. Sistemele GPL sunt unele din cele mai avansate solutii tehnologice, o evolutie naturala a tehnologiei in acest domeniu, fiind menite sa satisfaca cele mai exigente cerinte ale clientilor la nivel mondial. Instalatiile GPL pentru motoarele cu injectie directa sunt special fabricate, calibrate si testate in cele mai performante laboratoare, dupa realizarea montajului instalatiei GPL, nefiind necesare calibrari si reglaje ulterioare deoarece in calculatorul instalatie gpl se incarca softul corespunzator codului motor. Softul introdus de noi in calculatorul instalatiei de GPL este realizat prin teste dinamice de specialistii italieni pentru fiecare autoturism in parte, astfel calculatorul autoturismului si calculatorul instalatiei de GPL sa fie in perfecta concordanta fara a produce erori sau alte neplaceri in exploatarea ulterioara.

Descriere

Sistemele BORA DIRECT reprezinta cea mai recenta si proprie solutie a lui Zavoli pentru motoarele cele mai moderne de injectie directa pe benzina. Sistemele si kiturile BORA  sunt "in serie" (sau master & slave) si cele mai avansate din punct de vedere tehnologic. In ceea ce priveste toate celelalte sisteme BORA, injectia de gaz are loc in galeria de admisie, in timp ce injectia de benzina pentru motoarele cu injectie directa are loc in camera de ardere.
Acest tip de instalare permite pastrarea aceleiasi simplitati de instalare pe alte sisteme BORA si utilizarea acelorasi componente mecanice.

Cand vorbim despre injectie directa, trebuie sa stim ca aceste autoturisme consuma si un anumit procent de benzina care variaza in functie de mediul in care rulam. Exemplu: un autoturism care are un consum mediu de 10%, va consuma intre 1-2.5l de benzina, iar restul GPL. In mediul extraurban va consuma 1l benzina iar in mediul urban va consuma maxim 2.5l benzina.

Fiabilitatea instalatiilor GPL pentru motoarele cu injectie directa a fost dovedita in  foarte multi ani de exploatare fara probleme in Europa de Vest dar si in Romania au fost montate multe autoturisme in ultimii 3 ani. 

Indiferent de discutie, economia la injectie directa pe GPL este de aproximativ  35 – 45 %

Principalele componente ale instalatiei auto GPL marca Zavoli injectie directa sunt:

· Unitate de control ZAVOLI BORA DIRECT 

· Electrovalva GPL

· Reductorul ZETA N sau ZETA S

· Filtru GPL

· Injectoare GPL IN03

· Senzor presiune si temperatura

· Tuburi flexibile

Unitate de control ZAVOLI BORA DIRECT

Sarcina sa este de a colecta și prelucra toate informațiile necesare pentru gestionarea adecvată a sistemului.

Caracteristicile sale:

·  Microprocesor pentru automobile 16 biti - 64 MHz 

• Temperatură de funcționare: -40 ° C + 90 ° C

 • Etansare prin imersie 

•  Produs conform normelor auto pentru protectii si semnale de intrare / iesire

 • Tensiune de lucru: 8 V ÷ 16 V

 • Diagnostic senzori compatibil cu EOBD

 • Comunicare și reprogramare cu PC prin linia K 

• Suportă protocolul de comunicație KWP2000 

• Suportă comunicarea CAN 2.0 

• Compatibil cu EMC

 • 2  versiuni de calculator: pana la 6 injectoare si pana la 8 injectoare 

Electrovalva GPL

Electrovalva de GPL este un dispozitiv pozitionat intre rezervor si regulator care inchide si deschide GPL-ul in timpul functionarii pe benzina sau GPL. Avand dimensiuni reduse, este disponibila in versiunea standard si supradimensionata, fiind dotata cu un filtru interschimbabil. Filtrul se poate schimba fara a deconecta conductele. Inlocuirea filtrului se efectueaza la un interval de 15.000km.

Reductor ZETA N sau S

Reductorul este o componenta principala a unei instalatii GPL, componenta cu ajutorul caruia are loc transformarea gazului din faza lichida in faza gazoasa. Reductorul utilizat la instalatiile GPL ZAVOLI este reductorul ZETA N sau S, care se monteaza in 2 versiuni in functie de puterea motorului: -ZETA N (standard) pentru motoare de pana la 135 kw (183HP- 1.2 bar) -ZETA S (super) pentru motoare de pana la 250kw (340HP-1.4 bar) Este un vaporizator cu presiune pozitiva, single stage, placa cu schimbator de caldura apa- gaz si o supapa interna. Carcasa este foarte compacta, cu dimensiuni reduse. Reductorul este omologat conform reglementarilor Europene 67R-01.

Filtru GPL

Filtrul de faza gazoasa are sarcina importanta de a retine impuritatile de gaze care garanteaza functionarea injectoarelor. Schimbarea filtrului se efectueaza la fiecare 15.000km pentru o functionare cat mai indelungata a injectoarelor GPL.

Injectoare GPL IN03

Acest nou tip de injectoare poate satisface cele mai exigente cerinte ale pietei, garantand practicabilitatea instalarii, designul atragator, performantele ridicate si ciclurile foarte rapide de deschidere si inchidere. Are o fiabilitate ridicata, fiind capabil sa echipeze orice tip de autoturism  cu injectie directa.  Impedanta: 1,66 / 1,7 mH a 20 ° C • Temperatura: -15 ° C ÷ 120 ° C • Tensiune: 6 V ÷ 16 V • Aprobare: R67 -01 și R110

Senzor presiune si temperatura

Dispozitivul PTS cu un corp compact si deja integrat cu conector este echipat cu un senzor de presiune P1 și cu un senzor de temperatură a gazului. Datorita acestor senzori de masurare a presiunii si temperaturii gazului, corectia GPL-ului este mai precisa si mai rapida. Se monteaza foarte usor pe rampa de injectie GPL.

Tuburi flexibile

Toate tevile utilizate sunt certificate in conformitate cu standardele europene care reglementeaza acest sector.

Rezervorul GPL

Un rezervor GPL este prin natura sa diferit fata de rezervorul pe benzina sau motorina deoarece retine combustibil sub presiune. Este realizat din tabla sudata din otel de 3,5 mm. Un rezervor GPL este proiectat sa retina combustibil la o presiune de aproximativ 75 bari (47 kg pe cm patrat) dar inainte de a obtine aprobare de a rula pe drum, trebuie sa fie testat sa reziste la o presiune interna de 48 bari.

Toate rezervoarele GPL sunt testate riguros, in conformitate cu normele europene.

Vom monta rezervorul GPL de capacitate corespunzatoare (cel mai mare rezervor care incape) in locul rotii de rezerva .